Минулої зими нашій Ксені виповнилося одинадцять років. Святкувала з кількома подругами, в затишному камерному форматі, у нас вдома. Найбільшою радістю для дівчат було просто провести час разом, побавитися в ігри, сходити на санки, поїсти чогось смачного. Але в доповнення до цих простих радощів я підготувала для друзів Ксені невеличку «культурну програму» на тему цікавого числа 11.
У цьому дописі ділюся задумом та матеріалами – можливо вони стануть вам у пригоді для cімейних чи шкільних подій.
Задум та механіка гри «Happy 11»
Отож постановка задачі: невеличкий домашній квест, вкінці якого чекатиме приємний подарунок для всіх учасників. Тематика квесту – навколо числа 11 у різних його проявах. Хотілося, щоби діти дізналися щось нове, а також проявили кмітливість, уважність і творчий підхід. А також вміння користуватися пошуковиком та опрацьовувати інформацію, яку він повертає.
Розпочала я з невеликої інтернет-розвідки аби назбирати різних цікавих фактів про число 11 (їх виявилося немало!), а згодом згрупувала свої знахідки у кілька категорій:
- Числа та літери
- Дати та події
- Музика
- Кінематограф
- Кулінарія
Далі вирішила що до кожної категорії буде завдання (п’ять завдань – звучало оптимально, не мало і не багато), а відповіді до них допоможуть отримати посилання на фінал квесту – онлайн документ з фото-підказкою де саме шукати подарунки.
Отож, я почала з кінця: створила фінальний google документ, сформувала короткий лінк на нього через сервіс bit.ly і далі вже вигадувала завдання таким чином, щоб отримувати необхідні мені символи із цього посилання. Приблизно так:
Що класно: при такій механіці гри завдання можна проходити у довільному порядку, але водночас треба виконати їх усі, бо посилання не спрацює, якщо бракуватиме хоча б одного символу.
Факти з кожної категорії та завдання до них я видрукувала на окремих аркушах і запакувала у п’ять конвертів з назвами категорій. Діти разом обирали в якому порядку відкривати конверти і хто з гостей буде зачитувати вміст.
Завдання квесту
Далі поділюся з вами фактами, які я підшукала для кожної категорії, а також завданнями, які вигадала до кожної з них. До речі, усе це можна завантажити одним документом, який я виклала у вільний доступ.
- Категорія «Числа та літери»
2. Категорія «Дати на події»
3. Категорія «Музика»
4. Категорія «Кінематограф»
5. Категорія «Кулінарія»
Фінал квесту та враження від проведення
Посилання, яке сформували дівчата вело на папку з таким вмістом:
Підсумовуючи враження від свята скажу, що дітям сподобалося розв’язувати головоломки і сподобалися всі невеличкі несподіванки, які траплялися впродовж квесту. Можливо, я трохи перестаралася з кількістю інформації, яку виклала у частині з фактами. Діти хотіли розважатися, а не слухати лекції, тож радо пропускали деякі шматки тексту і бралися одразу до завдань. До того ж, attention span теперішніх підлітків і справді не дуже тривалий, особливо коли їх відволікають власні гаджети..
Та я все ж намагалася використати матеріали квесту щоб розговорити дівчат, дізнатися що кому подобається. Наприклад, вони гуртом вирішували яка категорія пасує найбільше кожній з гостей. Також було цікаво послухати як ці одинадцятирічки вголос зачитували вміст конвертів своїм друзям, як виокремлювали з тексту головне, як міркували над варіантами розв’язку головоломок, як гуглили інформацію на своїх смартфонах. Зрештою, мені було шалено цікаво побачити власну дитину в оточенні її друзів і цього своєрідного командотворчого досвіду.
Ну, і як побічний ефект – в процесі підготовки гри я начиталася багато випадкових фактів з різних сфер і маю тепер в рукаві кумедні теми для small talk-ів на дорослих вечірках )))
Буду рада, якщо мої матеріали стануть у пригоді комусь іще, або надихнуть вас на організацію чогось схожого. Сподіваюся, я змогла продемонструвати як проста механіка квесту може бути пристосована до абсолютно довільної теми, і як поєднати дуже різні розваги для підлітків (інтелектуальні, творчі, просто веселі) в один завершений квест. Змогла? Чекатиму ваших коментарів!
п.с. Ще кілька кадрів на згадку про атмосферу свята: